SUNDAY GIRL! | Ania Kulig


O Ani usłyszałam po raz pierwszy dzięki Woodcamp’owi. Była wtedy uczestniczką obozu i na profilu facebook'owym opublikowano filmik z jej udziałem pt.: Osobowość T4 Woodcamp 2013: Ania Kulig & Filip Szalak...















Filigranowa, złotowłosa dziewczyneczka, o słodkiej buzi robiła triki jakich pozazdrościłby każdy skater (360 kickflip pod london gap albo ze schodów) przeskakiwała na deskorolce rzeczy,których większość dzieciaków w jej wieku bałaby się przeskoczyć. Miała wtedy 13 lat. To był szok! Później Ania wystartowała w pierwszej edycji Girls Jam'u na zawodach Back To The Streets w Lesznie, zajęła tam drugie miejsce. Wyprzedziła ją tylko Austriaczka Julia Breuckler, która i w tym roku wywalczyła pierwsze miejsce na podium. Ania tym razem była trzecia. Miałam okazję ją poznać właśnie na tegorocznych Back To The Streets. Z tej okazji postanowiłam przeprowadzić z nią krótki wywiad.                                                                    

Poznajcie Anię!


Rozmawia: Katarzyna Komincz
Fot.: Julia Kozieł;
Mateusz Mocek


Imię i Nazwisko:           ANIA KULIG
Miejsce zamieszkania:  Jastrzębie Zdrój
Lat na deskorolce:        5
Data urodzenia:            21 Luty 2000

Jak zainteresowałaś się deskorolką, ktoś Cię zainspirował, czy sama stwierdziłaś, że to jest to?
Mam "skatepark" przed blokiem i kiedyś patrzyłam przez okno jak jeżdżą chłopcy i chciałam spróbować. Rodzice kupili mi deskorolkę, taką z marketu i zaczęłam jeździć. Spodobało mi się to. Próbowałam, codziennie wychodziłam na deskę. Poznałam kolegów, na których wcześniej patrzyłam przez okno i tak się zaczęło... Na początku jeździłam na malutkich quarterkach a dopiero później zaczęłam się uczyć ollie i innych trików. Miałam mega zajawkę.


Patrząc na twoją tróję (którą podziwiam!) i inne triki wygląda to tak jakbyś urodziła się po to żeby jeździć. Długo zajęło Ci przyswajanie trików? Jaki trik sprawił Ci największy problem?
Miałam problemy z trójką, długo ją katowałam i ciągle jeszcze chce ją dopracowywać, bardzo mi się podoba jak ktoś robi ją tak jakby od niechcenia! Spodobał mi się ostatnio Inward Heel i też go szlifuję.


Co daje Ci najwięcej zajawy w skateboardingu?
Najwięcej zajawy daje mi sama jazda, każdy nowy i nie nowy sklejony triczek. Lubię sobie włączyć muzykę, wyjść na deskę i po prostu pojeździć.

Ostatnio zajęłaś trzecie miejsce w Girls Jamie na Back To The Streets. Podczas twojego przejazdu nie widziałam po tobie ani trochę stresu mimo, że startowałaś z dziewczynami, które już trochę jeżdżą na tej desce. Nie stresujesz się zawodami?
Bardzo się stresowałam przed zawodami, ale rodzice i muzyka pomogli mi się opanować. Lubię startować w zawodach, chociaż dopiero zaczynam brać w nich udział. Podoba mi się najbardziej atmosfera. To, że mogę pojeździć z innymi dziewczynami/chłopakami i taka zajawka jak skleję jakiś trik. 


Jak oceniasz tegoroczne BTTS?
Back To The Streets to totalna miazga! Poziom z Ameryki! Mój ulubiony skejter tych zawodów to oczywiście Diego Fiorese. Robił wszystkie triki na stylu i prędkości! Byłam niestety tylko na drugim dniu BTTS, dlatego nie widziałam wszystkich trików,ale najbardziej zapadł mi w pamięć 360 flip na 50-50 Maxima Habanca.

Brałaś udział w zawodach z chłopakami? Gdzie lepiej się czujesz? Konkurując między dziewczynami czy chłopakami? Czy może jest Ci to bez różnicy?
Brałam udział w zawodach z chłopakami, były to takie moje pierwsze zawody poza miastem, w Brzeszczach. Zaczynałam wtedy przygodę z deskorolką. Oczywiście bardzo się denerwowałam, ale udało mi się zdobyć trzecie miejsce. Chyba bez różnicy z kim startuję, ale fajniej jest pojeździć z dziewczynami. Tak jak na Back To The Streets gdzie poziom był wysoki!!! (W moim mieście z dziewczyn chyba tylko ja jeżdżę na deskorolce).


Z racji tego,że jesteś młodą i utalentowaną skaterką, zmierzającą ku statusowi PRO, chciałabym poznać twoje zdanie na temat polskiej kobiecej deskorolki. Widzisz jakiś postęp wśród innych dziewcząt jeżdżących?
Myślę, że polska kobieca deskorolka ma szanse na rozwój. Na ostatnim Woodcampie poznałam między innymi Olgę Majewską, która miała mega zajawkę na deskę i dzielnie katowała kickflipa! Myślę, że wyrośnie z niej bardzo dobra skejterka.


Woodcamp to kopalnia talentów. Twój talent także okazał się być całkiem niezłym wykopaliskiem. To dzięki temu obozowi usłyszeliśmy o Tobie.
Ile razy byłaś na Woodcampie? Co najlepiej stamtąd wspominasz?
Byłam na Woodcampie już dwa razy. Najbardziej podoba mi się klimat tego obozu i to, że od rana do wieczora można jeździć na desce po świetnych plazach.


Jak dużo dziewczyn udało Ci się spotkać na tym obozie?
Niestety dziewczyn na wdc nie jest dużo w porównaniu do chłopców, ale mam nadzieje, że będzie ich coraz więcej. Myślę,że na obozie jest więcej dziewczyn, które chcą się czegoś nauczyć i dopiero zaczynają przygodę z deskorolką. Trudno mi ocenić, bo nie znam wszystkich. Jestem pewna,że są dziewczyny, które dają radę na desce!


Widziałam po "sneak peaku" zatytułowanym na YouTube #Ania, że szykuje się jakiś gruby montaż z tobą w roli głównej. Możesz co nieco zdradzić o tym filmie? Kto Ci pomaga w zbieraniu materiału i w montowaniu?No nie wiem czy szykuje się gruby montaż, mam nadzieję. Jeszcze nic o tym nie wiem haha. W filmowaniu głównie pomagają mi koledzy i tata. Składam sama, pod okiem rodziców, którym bardzo dziękuje za wsparcie! Kręcimy przy okazji jak jedziemy na jakiś skate park. Zamierzam nagrywać więcej krótkich konkretnych filmów.
        

Tak z czystej ciekawości zapytam, czy odzywają się już do Ciebie jacyś sponsorzy?  (powinni!) Jeśli nie to wsparcie od jakiej firmy deskorolkowej Ci się marzy?
Odezwały się do mnie dziewczyny z Femi Pleasure, mam ogromną zajawkę na tę firmę!!! Dlatego bardzo dziękuje im za odpowiedź.  To dla mnie mega zaszczyt jak będę mogła je reprezentować! Od kiedy zobaczyłam pierwszy raz Femi, zamarzyło mi się żeby kiedyś dla  nich jeździć. Mam też zajawkę na amerykańskie firmy takie jak Supra, DGK czy Real Skateboards.



Która skate-laska lub/i skater z polski/ze świata jest twoim idolem?Jako, że wychowałam się raczej jeżdżąc z chłopakami na desce, to nie miałam nigdy deskorolkowych idolek...Moim ulubionym skejterem jest Alex Midler.


Jakie są twoje marzenia oraz plany na przyszłość?Moim takim największym marzeniem jest polecieć do USA! Oczywiście z deską. Chciałabym tam zamieszkać, startować w zawodach i jeździć. Marzy mi się też czillowanie na deskorolce po ulicach Nowego Jorku.

Na koniec może chciałabyś dodać coś od siebie?
Mam nadzieję, że będzie coraz więcej skate dziewczyn z prawdziwą zajawką!!! No i oczywiście chciałabym jeszcze raz podziękować moim wspaniałym rodzicom za ogromne wsparcie!